Project Description
Наименование на проекта: Ефективна координация и партньорство при разработване и провеждане на политики в община Сливен
Номер на договора за финансиране: BG051PO002-1.3.07-0144-C0001
Финансираща програма: ОП Административен капацитет
Приоритетна ос:
Водеща организация: Община Сливен
Партньори:
Обща стойност на проекта: 73,106.00 лв.
БФП (Безвъзмездна финансова помощ): 73,106.00 лв.
Финансов принос на Община Сливен: 0%
Начало на проекта: 15 ноември 2013 г.
Край на проекта: 15 август 2014 г.
Местонахождение: Община Сливен
Статус на проекта: Приключил проект
Текущ етап
Информация за проекта
Въвеждане на ефективни механизми (правила) за мониторинг и контрол на изпълнението на общински политики в Сливен.
Дейности
- Сформиране на екип за управление на проекта
- Учредяване на екип по проекта. Избор на членове на екипа. Екипът, който ще реализира проектните дейности, ще се състои от следните членове: Ръководител на проекта; Счетоводител; Технически сътрудник;
- Разработване на длъжностни характеристики на членовете на екипа по проекта;
- Подписване на граждански договори.
- Събрание на екипа на проекта за обсъждане предстоящото изпълнение на дейностите по проекта и разпределени конкретните задачи в съответствие с длъжностните характеристики;
- Изготвяне на програма за реализиране на всяка дейност.
- Актуализиране на плана за изпълнение на дейностите по проекта и разработване на подробен календарен план-график;
- Провеждане на процедури за обществени поръчки Сформираният екип за управление на проекта ще съдейства при разработването на документацията за провеждане на 2 броя тръжни процедури съгласно ЗОП.
- Изготвяне на документации за тръжни процедури по ЗОП
- Съгласуване на документациите за тръжни процедури с експрерти дейности “Обществени поръчки” в Община Сливен и УО на ОПАК и АОП. Одобрение, нанасяне корекции. Провеждане на 2 тръжни процедури, подготовка на тръжни досиета и избор на 2 изпълнители – консултант изготвящ стратегическите документи и фирма за осигуряване дейностите по публичност и информация. Дейностите по изготвяне на документацията за тръжни процедури и провеждането им се извършва за сметка на Община Сливен.
- Изработване на инструментариум за действие. На базата на реализираните проучвания, изследвания и анализи в Областната стратегия за развитие ще бъде разработен необходимия инструментариум, съдържащ набор от критерии, индикатори, вътрешни правила и методология и механизъм за работа. Инструментариумът ще включва:
• Разработване на Вътрешни правила за мониторинг и контрол върху ОПР на община Сливен и изпълнението на политики от общинската администрация;- Създаване на система от обективни, реално работещи (информационно осигурени и обективно оценими) общи и специфични критерии за анализ и оценка на действащи и бъдещи ОПР в Община Сливен;
- Разработване на механизъм за прилагане на принципа на партньорство при прилагане на политиките за регионално развитие на областно и местно ниво;
• Разработване на Механизъм за прилагане принципа на партньорство при прилагане на политиките за регионално развитие на областно и место ниво; - Разработване на вътрешни правила и процедури за взаимодействие между областния управител, териториалните органи на изпълнителната власт, представителите на местното самоуправление и администрация и представителите на гражданското общество;
- Разработване на методика за извършване на последваща оценка на Общинските планове за развитие съгласно приоритетите на разработената Областната стратегия за развитие на Област Сливен.
- Разработване на вътрешни правила за мониторинг и контрол върху ОПР на община Сливен и изпълнението на политики от общинската администрация и механизъм за прилагане на принципа на партньорство при политиките за регионално развитие. С участието на заинтересованите страни ще разработят правилата и методиките за мониторинг и контрол, които подлежат на приемане от ОбС Сливен. Ще бъдат разработени с участието на широк кръг представители на заинтересованите страни, чрез обсъждания за да се даде възможност за приемане на мнения и препоръки по проектите на разработените документи, същите ще бъдат отразени в преработен вариант преди представянето им за приемане от ОбС Сливен. Правилата за мониторинг които ще се приложат ще проследяват използването на финансовия и ресурсен потенциал, активно ще отчитат физическия прогрес върху територията на общината (настъпващите промени състоянието на средата в резултат от предприетите инвестиции). Ще бъдат заложени набор от специфични индикатори и възможност за алтернативност и адаптивност при оценяване изпълнението на плана.
- Въвеждане на разработените правила и методики за мониторинг и контрол. Разработените с участието на заинтересованите страни правилата и методиките за мониторинг и контрол, подлежат на приемане от ОбС Сливен. След като бъдат разработени с участието на широк кръг представители на заинтересованите страни, проведени обсъждания и публикации и се даде възможност за мнения и препоръки по проектите на разработените документи, същите ще бъдат отразени в преработен вариант преди представянето им за приемане от ОбС Сливен. Мониторингът трябва да проследява не само използването на финансовия и ресурсен потенциал, но активно да отчита и физическия прогрес върху територията на общината (настъпващите промени състоянието на средата в резултат от предприетите инвестиции). Това изисква набор от специфични индикатори и възможност за алтернативност и адаптивност при оценяване изпълнението на плана.
- Разработване на Общински план за развитие на община (ОПР) Сливен 2014-2020г. на база разработената Областна стратегия за развитие на Област Сливен за същия период и Програма за реализация на ОПР Сливен 2014-2020 г; Общинския план за развитие ще се изготви съобразно одобрена структура и методология, съобразно действащия Закон за регионално развитие. В него трябва да се осигури взаимна обвързаност със стратегически планови и програмни документи на местно, регионално и национално ниво, да бъдат използвани механизми за широко партньорство и координация между институциите, бизнеса и гражданското общество. В Общинския план ще бъдат изведени приоритети, мерки и дейности, като се очертаят не само възможностите на общината, но и на администрацията. Ще съдържа детайлен социално-икономически, екологичен и SWOT анализи, целите и приоритетите за развитие на общината за периода 2014-2020 година . Проектите, които ще се разпишат в плана ще са обект на широко обществено обсъждане от всички заинтересовани страни, за да бъдат удовлетворени и защитени интересите на всички групи. При подготовката ще се обърне внимание на проектите, тяхната проектна готовност, времевия диапазон, източника на финансиране, което ще е решаващо при предварителния подбор и приоритизиране на предложенията за крайния вариант на документа. Плана следва да съдържа също така: Индикативна финансова таблица, обобщаваща необходимите ресурси за реализация на плана ; Индикатори за наблюдението и оценката на плана, необходимите действия по наблюдението, оценката и актуализацията на плана; Описание на необходимите действия за прилагане принципа на партньорство и осигуряване на информация и публичност; Програмата за реализация на ОПР конкретизира проектите за изпълнението на Плана за развитие, съответните финансови ресурси и звената за изпълнение на проектите. Същата се разработва или актуализира всяка година съобразно наличния финансов ресурс на общината.
- Извършване на предварителна оценка по разработения ОПР на община Сливен за периода 2014-2020 г. Предварителната оценка се извършва с цел реално залагане на социално-икономически цели за развитие и стратегическо планиране на общината, както и за да отчете евентуални вреди върху околната среда при изпълнение на заложените в плана дейности.
- Разработване на допълнителни стратегически документи на Община Сливен – Концепция за пространствено развитие. Изпълнението на дейността ще доведе до по-балансирано териториално развитие, по-добро управление на транспортните, икономическите и човешките ресурси на общината в пространствен аспект. Новите приоритети на национално и областно ниво ще залегнат в стратегическите документи, като допълняемост и синергия с политиките на местно ниво. Документите ще се подложат на широко обществено обсъждане с участието на заинтересованите страни и целевите групи за да се постигане партньорство при бъдещото им изпълнение.
- Последваща оценка на действащото ОПР на Община Сливен за периода 2007-2013 г.; Последваща оценка – тази оценка следва да се извърши една година след приключване на срока на действие на плана и включва:
- Оценка на ефективността и ефикасността на използваните мерки, инструменти и ресурси за изпълнението на плана;
- Оценка на общото въздействие върху социално – икономическата обстановка в общината;
- Оценка на степента на постигане на приоритетите и мерките и устойчивост на резултатите;
- Изводи относно същността и начина на прилагане на съответния ОПР, както и на резултатите от съответните мерки.
- Дейности по публичност и информация Тази дейност включва:
- Откриване на проекта с пресконференция за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта;
- Изработване на 1 бр. банер, популяризиращ ОПАК и бюджетната линия;
- Изработване на материали за публичност с логото и слогана на ОП “Административен капацитет” и ЕСФ и задължителния текст „Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.”:
- Изработване на 100 рекламни папки;
- Изработване на 100 рекламни бележника;
- Изработване на 100 рекламни химикалки;
- Изработване на 20 рекламни флаш памет по 2 GB;
- Организация на 2 публикации в местни печатни медии.;
- Закриване на проекта с пресконференция за постигнатото.